راهنمای خرید لوستر مناسب با فضای منزل و بودجه شما

1 460

 راهنمای خرید لوستر مناسب با فضای منزل و بودجه شما

اگر قصد خرید لوستر دارید و میخواهید یک لوستر مناسب برای منزل خود انتخاب کنید این مقاله راهنمای بسیار مناسبی برای انتخاب و خرید لوستر مناسب با توجه به فضای منزل، بودجه و فاکتورهای مهمی است که باید در هنگام خرید لوستر رعایت کنید.

امروزه لوسترها از اجزای مهم در زیبایی دکوراسیون ها به حساب می آیند. هر فضا مانند اتاق نشیمن که در دکوراسیون منزل از فضاهای تاثیرگذار است و در اکثر اوقات محیط جمع شدن خانواده در کنار هم می باشد، نورپردازی و روشنایی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. انتخاب یک لوستر مناسب برای این فضاها و با توجه به سبک دکوراسیون منزل که بتواند روشنایی و زیبایی مناسبی را برای محیطتان به ارقام آورد، دغدغه بسیاری از خانواده ها است.

امروزه با توجه به تعداد لوسترهای مدرن، لوسترهای سقفی و همچنین لوسترهای کریستال انتخاب اندکی سخت شده ولی ما در این مقاله از وب سایت ایران دک، انتخاب و خرید لوستر را با ارائه راهه کارهای هوشمندانه برایتان ساده تر  خواهیم نمود.بنابراین اگر قصد خرید لوستر را دارید و با ملاک هایی از قبیل قیمت لوستر، مدل لوستر و چیزهای دیگر  دست و پنجه نرم می کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را در خرید لوستری با کیفیت و متناسب با معیارهای دلخواهتان، راهنمایی نماییم.

اندازه فضای نصب لوستر

ابتدا باید بدانید لوستر را برای کدام یک از بخش های منزلتان در نظر گرفته اید. اگر فضایی که می خواهید برایش لوستر خریداری کنید را بدانید می توانید انتخاب درستی داشته باشید. در هنگام خرید لوستر، به بزرگی و کوچکی فضا و همینطور بلندی و پستی سقف توجه لازم را داشته باشید و بدانید که برای هر اتاق باید لوستر مناسبی را خریداری کنید، بنابراین ابتدا تصمیم بگیرید لوستر را برای کدام یک از بخش‌های منزل خود می خواهید، اتاق خواب، سالن پذیرایی و یا نشیمن و با توجه به محل آن، انتخاب کنید.

اگر قصد خرید لوستر برای اتاق نشیمن خود را دارید، هر مدل لوستری برای شما مناسب نیست و لوستری که استفاده می‌شود باید کاملا متناسب با دکوراسیون داخلی منزل شما باشد و همچنین اگر فضای سالن خیلی بزرگ است بهتر است از یک لوستر بزرگ با تعداد لامپ زیاد استفاده کنید، و اگر فضایتان کوچک است حتما از لوستر کوچک تری استفاده کنید تا برایتان محدودیت ایجاد نکند و اگر هدف شما اتاق خواب باشد می توانید از لوستری که نور کمتری دارد با توجه به رنگ لحاف، فرش و بالشک ها انتخاب کنید تا چشم هایتان زود خسته نشوند و محیط آرامی را داشته باشید.

همخوانی لوستر با دکوراسیون منزل

برای انتخاب لوستر سعی کنید به دکوراسیون و رنگ مبلمان خود توجه داشته باشید، لوسترهای مدرن یا لوسترهای کریستال باید با توجه به طراحی محیطتتان انتخاب شوند تا باعث زیباتر شدن محیطتتان شود و هماهنگی و نشست رنگ ها در کنار هم حس دلچسبی به شما بدهد. برای اتاق نشیمن توجه به رنگ مبلمان و وسایل تزیینی دیگر در انتخاب لوستر موثر است. باید بدانید که برای چه دکوراسیونی لوستر را می خواهید و اگر به سبک دکوراسیون خود آگاه باشید می توانید بهتر از میان لوسترهای چوبی، لوسترهای برنزی، لوسترهای کریستالی و یا لوسترهای مدرن انتخاب کنید.

روشنایی و نورپردازی

 امروزه علاوه بر فضایی که در آن زندگی می کنیم، نور در دکوراسیون داخلی تاثیر مهمی دارد بنابراین در هنگام خرید لوستر باید به آن توجه کنید. رنگ دیوارها و بقیه وسایل می تواند به روشنایی کمک کند ولی نورپردازی توسط لوستری که انتخاب می کنید کمک شایانی به نور تولید شده در فضا  می‌کند، انتخاب لوستری که نورپردازی خوبی داشته باشد مهم است چون هیچ چیزی مانند روشنایی خوب نمی تواند به محیط منزل شما گرما و سبک دلچسب و دلنوازی را بدهد.

مدل لوستر

 سادگی در اکثر مواقع نتیجه خوبی داده است، بنابراین، انتخاب یک لوستر شیک با رنگی مناسب باعث می شود که زود، حوصله تان سر نرود، یادتان باشد خرید لوسترهای عجیب و غریب تنها بعد از مدتی شما را پشیمان خواهد کرد. مدل های زیادی امروزه در بازار وجود دارد که با دیدن همگی آنها ، قدرت انتخاب سخت تر می شود ولی اگر ملاک هایتان را مشخص کنید بهتر می توانید لوستر مناسب خود را خریداری کنید.

اندازه لوستر

با توجه به محدویت فضای منزل های امروزی برای انتخاب یک لوستر، اندازه آن هم باید مورد توجه قرار گیرد. آیا می دانید اندازه درست لوستر برای محیط شما چیست؟ مثلا اگر لوستر خود را برای آشپزخانه خریداری می کنید باید لوستر را در حدود 12 اینچ باریک تر از سطح میز ناهار خوری قرار دهید و اگر برای اتاق نشیمن خود می خواهید باید به بلندی و کوتاهی سقف توجه کنید و با توجه به محیط آنرا نصب کنید. گاهی ممکن است در همان نگاه اول لوستری توجه شما را به خودش جلب کند ولی بعد خرید و پس از گذشت چند روز پشیمان شده باشید و دیگر آن زیبایی اول را برایتان نداشته باشد، به این دلیل که شما ملاک هایی که در بالا گفته شده را در نظر نگرفته اید.

پیشنهاد می کنیم قبل از رفتن به مراکز خرید و سردرگم شدن در تنوع لوسترهایی که نمی توانید نسخه اصل یا کپی شده اش را در بازار متوجه شوید، چند دقیقه ای را در فروشگاه آنلاین ایران دک بگذارید. برایتان پیشنهاد های ویژه ای را داریم.

هر سوالی در راستای انتخاب و خرید لوستر دارید با ما در میان بگذارید، با افتخار شما عزیزان را برای خرید یک لوستر مناسب راهنمایی خواهیم نمود.

1 نظر
  1. […] راهنمای خرید لوستر مناسب با فضای منزل و بودجه شما […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.