نحوه تمیز کردن انواع لوستر و چراغ های سقفی LED

1 958

نحوه تمیز کردن انواع لوستر و چراغ های سقفی LED

 

نحوه تمیز کردن لوستر های ال ای دی و اس ام دی :

این سبک لوستر به دوشکل طراحی و تولید می شوند . لوستر های ال ای دی برگی و لوستر های ال ای دی آویز برای تمیز کردن لوستر های برگی 2 راه وجود دارد :

در صورتی که نظافت لوستر را در فاصله های زمانی کوتاه انجام می دهید با استفاده از دستمال نم دار قسمت داخلی برگ را که اغلب گرد و خاک در آنجا تجمع می کند را تمیز نمایید . حال اگر استفاده از دستمال مرطوب کارگشا نیست و نیاز به شستشوی برگ ها الزامی است . مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید :

مرحله اول : کلید برق لوستر را خاموش کنید . این کار را از طریق کلید روی دیوار انجام دهید و نه توسط ریمت کنترل ، اگر این کار توسط کنترل لوستر صورت پذیرد برق تا پشت

مرحله دوم : زیر لوستر خود پتویی زخیم و نرم پهن کنید تا در صورت افتادن قطعات از دستتان ، شکسته نشوند .

مرحله سوم : اگر نقشه نصب لوسترتان را دارید که هیچ ، در غیر اینصورت با استفاده از دوربین عکاسی یا تلفن همراه خود از لوسترتان عکس بگیرید . تا ترتیب قطعات را فراموش نکنید .

مرحله چهارم : قطعات و برگ های لوستر را به ترتیب باز کرده و به همان شکلی که روی لوسترتان نصب بوده به تفکیک نوع قطعه کنار هم قرار دهید .

مرحله پنجم : قطعات لوستر را به همان ترتیبی که در مرحله قبل تفکیک کرده اید با مواد شوینده و ترجیحا پودر صابون شسته و با استفاده از حوله و یا دستمال خشک نمایید

مرحله هفتم : سینی بالای محصول را با استفاده از یک دستمال نرم که آغشته به شیشه پاک کن و یا مایع آب و صابون است پاک کرده و خشک کنید . سعی کنید رطوبت به قسمت های برقی لوستر شما نرسد . در صورت مواجه شدن با این اتفاق لوسترتان را تا خشک شدن کامل روشن نکنید .

مرحله هشتم : قطعات باز شده را به همان ترتیب اولیه روی لوستر نصب کنید . و از زیبایی و تمیزی لوستر خود لذت ببرید . چنان چه در این مرحله به مشکل برخوردید می توانید با یکی از متخصصین ایران لوستر تماس گرفته و مشکل خود را برطرف نمایید.

تمیز کردن لوسترهای ال ای دی آویز :

اگر لوستر شما از آویزهای کریستالی تشکیل شده است می توانید با استفاده از محلول آب و الکل آن را تمیز کنید . ولی چنانچه آویزهای لوستر شما آلومینیومی است بهترین را استفاده از پارچه مرطوب می باشد . البته می توانید مراحل تمیز کردن گفته شده در بالا را نیز برای این نوع لوسترها انجام داد .

تمیز کردن لوستر های کریستالی:

برای تمیز کردن لوستر های کریستالی ساده ترین و موثرترین راه استفاده از محلول آب و الکل است . برای این کار مراحل زیر را انجام دهید :

مرحله اول : کلید برق لوستر را قطع کنید . البته بهتر است برق را از ورودی آن به منزل و یا واحد به طور کامل قطع کنید زیرا بنا به گفته نصاب لوستر شرکت در برخی از ساختمان ها مشاهده می شود که برق کشی ساختمان دچار نقص بوده و یا به اشتباه به جای قطع کردن “فاز”، کلید برق “نول” را قطع می کند که در نتیجه امکان برق گرفتگی در این حالت وجود دارد .

مرحله دوم : زیر لوستر خود یک پارچه پهن کنید تا اگر چند قطره آبی که احتمالا از لوستر خواهد ریخت روی این پارچه بریزد .

مرحله سوم : در یک ظرف به میزان یک قسمت الکل و سه قسمت آب بریزید و سعی کنید قسمت های کریستالی لوسترتان را در این محلول غوطه ور نمایید ، بدون آن که از پارچه استفاده کنید بگذارید تا لوسترتان خشک شود . از نتیجه حاصل شده شگفت زده خواهید شد .

تمیز کردن لوستر برنزی و ریختگی :

نکته : سعی کنی تمیز کردن را به آخر سال موکول نکنید و در طول سال تنها با مختصر نظافت لوسترتان را تمیز نگه دارید تا از آسیب دیدن لوستر نیز جلوگیری نمایید . حال به سراغ مراحل تمیز کردن لوسترها میرویم :

مرحله اول : لامپ ها و حباب های روی لوستر را به آرامی باز کنید . در نظافت لامپ ها دقت کنید زیرا وجود گرد و خاک روی لامپ باعث گرم شدن بیش از حد لامپ و در نتیجه طول عمر کمتر و مصرف برق بیشتر آن می شود . برای تمیز کردن حباب ها یا لاله ها از محلول آب گرم و پودر صابون استفاده کنید . بهتر آن است که حباب ها را حداقل نیم ساعت درون محلول گذاشته تا خوب خیس خورده و راحت تر تمیز شوند .

مرحله دوم : در این مرحله شما باید بدنه لوستر را تمیز کنید . برای انجام این کار از یک دستمال مرطوب استفاده کنید . به دلیل جود آبکاری روی این لوستر ها نیاید از مواد شوینده قوی استفاده کرد زیرا جلای لوستر شما را از بین می برد . حال اگر با دستمال مرطوب نتیجه حاصل نشد ، می توانید از پودر صابون با درصد پایین استفاده کنید .

مرحله سوم : در این مرحله حباب هاو آویز های لوستر را دستمال کشیده و روی لوسترتان قرار دهید . برای نصب لامپ ها نیز صبر کنید تا لوستر تان به طورکامل خشک شود

1 نظر
  1. […] نحوه تمیز کردن انواع لوستر و چراغ های سقفی LED […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.