ایده های ناب برای دکوراسیون اتاق نشیمن

0 527

ایده های ناب برای دکوراسیون اتاق نشیمن

 

برای همه ی ما پیش آمده هرازگاهی برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل، به دنبال طراحی خاص و متفاوتی در دکوراسیون می چرخیم. طرح خوب در دکوراسیون اتاق نشیمن که از مهمترین فضاهای یک منزل به شمار می رود، حرف اول را برای ایجاد آرامش می زند. در این مقاله قصد داریم برای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن تان ایده های نابی را با شما در میان بگذاریم که با خواندن آنها بسیار هیجان زده خواهید شد. ایده هایی هر چند ساده اما بسیار کاربردی که میتوانند چیدمان دکوراسیون اتاق نشیمن تان را متحول و بسیار دلنشین نماید پس اگر شما هم بدنبال طرحی ناب برای دکوراسیون اتاق نشیمن خود هستید، شما را به خواندن ادامه این مقاله کاربردی دعوت میکنیم.

نوع و سبک دکوراسیون در بخش های مختلف منزل از جمله، پذیرایی، اتاق نشیمن، اتاق خواب و آشپزخانه نیاز به طراحی با توجه به بودجه، متراژ و سبک انتخابی شما دارد. برای طراحی اتاق نشیمن، ما دیدگاه متفاوتی نداریم منتها می خواهیم در این مقاله ایده، ایده هایی را با شما در میان بگذاریم که بتوانید سبکی را جدا از اکثر نشیمن ها برای خودتان خلق کنید. اتاق نشیمن روح منزل شماست و محیطی است که شما را در کنار هم جمع می کند و ساعات طولانی را باید در آنجا بگذرانید، پس طراحی دکوراسیون آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سعی کنید روی دیوارها خالی نباشد، عکس های خانوادگی و عکس هایی که برای همه خانواده خاطره است را قاب کنید و به دیوار به صورت جفتی بزنید. یک آیینه سنتی و قدیمی را اگر دارید در جایی از دیوار نصب کنید. از گل های طبیعی غافل نشوید، به راحتی می توانید با گذاشتن سه تا چهار مدل گل طبیعی به فضای منزلتان روح تازه ای دهید.

تاثیر گل های طبیعی در دکوراسیون

از پرده های ساده ولی با رنگ هایی مکمل رنگ مبلمانتان استفاده کنید، تنوع رنگ هایتان باید با هم هماهنگی داشته باشد. سعی کنید مبل ها را در نزدیکی هم بچینید، می توانید از دو آباژور با پایه های بلند در کنار مبل و در راهرو استفاده کنید.

تاثیر آباژور در دکوراسیون

آباژورها از اجرای اصلی در زیبایی اتاق های نشیمن هستند. آباژورهای زیبایی در سایت ایران دک برایتان فراهم آورده ایم، مثلا می توانید از آباژور رومیزی اسپورت یا از آباژورهای رومیزی کلاسیک استفاده کنید و اگر بخواهید فضای بیشتری را به آباژور اختصاص دهید آباژورهای ایستاده (استند) کنار سالنی گزینه مناسبی برای منزل شما به شمار می رود. جهت نور پردازی بهتر اتاق نشیمن و پذیرایی استفاده از یک لوستر زیبا نیز میتواند گزینه بسیار مناسبی باشد، با این کار علاوه بر نورپزدازی میتوانید زیبایی دکوراسیون خود را بیشتر کنید زیرا امروزه لوسترهای بسیار زیبا و متعددی با توجه به سلیقه و سبک دکوراسیون شما وجود دارد که بسیاری از آنها در سایت ایران دک برای شما عزیزان فراهم آمده است.

تاثیر انواع آباژور در دکوراسیون

از فرش های دست بافت استفاده کنید. برای رومیزی هایتان می توانید از طرح های سنتی بهره بگیرید چون در رنگ های شاد و مختلفی طراحی شده اند و در رنگ بندی و نور نشیمن تاثیرگذار هستند. از بالشتک های متوسط و رنگی برای مبل ها خریداری کنید. این بالشتک ها نمای جالبی به مبلمان شما می دهد و جز المان های تاثیرگذار مثبت در دید مخاطبانتان می باشد.

بالشتک های متوسط و رنگی برای مبل ها

اگر فضایتان بزرگ است، می توانید یک کتابخانه نسبتا بزرگ در وسط نشیمن بسازید و کتاب هایتان را در آن بچینید و حتی شی هایی که می تواند متفاوت باشد را درون آن قرار دهید. یک چراغ یا فانوس قدیمی یا حتی وسایلی که از کسی یادگاری کرده اید را در گوشه ای از اتاق نشیمن روی میز کوچکی قرار دهید.

یک کتابخانه در وسط نشیمن

گاهی نیاز نیست برای تغییر دکوراسیون خود، بودجه زیادی برایش در نظر بگیرید، دکوراسیون دیوار ها می تواند عنصری تاثیر گذار در فضای داخلی خانه باشد، می توانید برای ایجاد تغییراتی در دکوراسیون خانه خود تغییراتی در رنگ و بافت دیوارها و همچنین نورپردازی آن انجام دهید. دیوارهای خانه را با کاغذ دیواری تزیین کنید و یا تنها بخشی از دیوار را با کاغذ دیواری بپوشانید، مثلا بخش هایی که بیشتر در دید هستند، و یا به جای کاغذ دیواری هم می توانید از رنگ های روغنی استفاده کنید، سعی کنید ترکیب رنگ هایتان کامل و بی نقص باشند.

رنگ هایتان کامل و بی نقص

دیوارهای راهرو را با تابلوهای کوچک مربعی شکل پر کنید، می توانید عکس هایتان را هم قاب کنید و در آنجا بگذارید از کمد مخصوص لباس و کفش استفاده کنید. می توانید یک ساعت بزرگ روی دیوار نصب کنید و یا از ساعت های مدرن که تازگی بسیار محبوب نیز شده اند، استفاده نمایید. همچنین می توانید از سه ساعت گرد برای داشتن زمان سه کشور استفاده کنید و هر سه ساعت را کنار هم روی دیوار قرار دهید، این هم یک طرح خاص به دیوار شما می دهد.

ساعت دیواری بزرگ

 

تا می توانید فضاهای خالی و خسته کننده منزل را با خلاقیت خود دکور کنید، از شمع ها و گدان‌های کوچک تزیینی بر روی طاقچه غافل نباشید، چیزهای کوچک اگر در مناسب کنار هم گذاشته شوند، جلوه ی زیبایی را به طرف مقابل می دهند. می توانید از تابلوهای بزرگ در اتاق نشیمن برای جذابیت محیط استفاده کنید، این تابلوها می تواند از هر چیزی باشد، از تابلوی نقاشی گرفته تا نمایی از یک کشور متفاوت و حتی تابلوهای چرمی پازلی یا تابلوهای گل برجسته زیبا. می توانید از سبک های جدید هم استفاده کنید و چند تابلوی بالین بزرگ را روی بخش طویلی از دیوار در کنار هم نصب کنید تا چشم نواز خوبی هنگام مشاهده باشد. پر کردن فضای دیوار با آثار هنری می تواند بینهایت لذت بخش باشد، تابلوها نقش بسزایی در روح دادن به دیوارهایتان هستند.

تابلو برجسته

ابتدا باید در مورد اینکه از چه الگو و سبک دکوراسیونی خوشتان می آید فکر کنید، میخواهید سبک مدرن باشد یا سبک کلاسیک و یا سبک سنتی و بعد از آن راحت تر می توانید نسبت به دکوراسیون منزل خود خلاقیت به خرج دهید. هر چقدر هم که فضایتان کوچک باشد سعی نکنید تنها با مبلمان و وسایل بزرگ، فضایتان را پر کنید و حتما از جزئیات بیشتری برای طراحی دکوراسیون خود بکار ببرید، کوسن های رنگی را به خوبی جای دهید، از از آباژورهای رومیزی کوچک غافل نباشید و گلدان ها و وسایل دکوری کوچک را در جایی میان مبلمان و میزها جای دهید تا از هر نقطه، خلاقیت شما باعث دلپذیر شدن محیط تان شود. با توجه به تمام نکاتی که برای شما در مقاله دکوراسیون داخلی نشیمن گفتیم به راحتی می توانید اتاق نشیمن بینظیری برای خودتان فراهم کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.